Jest to sezon dobrej woli i wiele firm będzie chciało wysłać swoim klientom podziękowania z Korporacyjnymi Kartami Bożonarodzeniowymi - ale czy GDPR może położyć kres tej tradycji?
Według The Sunday Telegraph, temat wysyłania kartek świątecznych do wyborców został poruszony wśród posłów partii politycznych, a rozmowy przeniosły się również na to, jak GDPR wpłynie na kartki wysyłane przez organizacje. Jak więc konkretnie PKBR wpłynie na wysyłanie korporacyjnych kartek świątecznych w sensie prawnym?
Legalność korporacyjnych kartek świątecznych
Jedno ze stanowisk, które zostało podniesione, jest takie, że wprowadzenie GDPR oznacza, że niewysłane do klientów i klientów Korporacyjne Karty Świąteczne mogą złamać przepisy. W niedawnej notatce informacyjnej Institute for Chartered Accountants w Anglii i Walii zajął się tą kwestią, rozpoczynając notatkę od pytania: "Czy możemy wysyłać dokumentację, taką jak kartki świąteczne i zestawienia budżetowe bez uzyskania na to zgody?"
W odpowiedzi udzielonej przez organizację stwierdza się: "Tylko wtedy, gdy można uzasadnić, że ma się uzasadniony powód, aby to zrobić" przed dalszym rozszerzeniem:
"Możesz polegać na uzasadnionych interesach, jeśli potrafisz wykazać, że sposób, w jaki wykorzystujesz dane osobowe, jest proporcjonalny, ma minimalny wpływ na prywatność, ludzie nie będą zaskoczeni lub skłonni się sprzeciwić i otrzymają możliwość odmowy otrzymania takiej dokumentacji w przyszłości (pamiętaj, że musisz stosować się do każdej takiej odmowy)".
GDPR nie przestanie wiwatować w Boże Narodzenie
Ale co to oznacza, jeśli chodzi o firmy okazujące podziękowania i uznanie dla klientów i klientów z Kartami Korporacyjnymi wysyłanymi pocztą? Cóż, według Sharon Little, dyrektor naczelnej Stowarzyszenia Kart Pozdrowień, "nie ma potrzeby panikować", dopóki odbiorca nie sprzeciwi się otrzymywaniu informacji marketingowych od Ciebie.
Niewiele dalej wyjaśnia, dlaczego firmy nie mają powodów, aby obawiać się konsekwencji wysyłania kartek, komentując:
"Firmy nadal będą mogły wysyłać kartki świąteczne do swoich klientów pocztą. GDPR nie powstrzyma ich przed rozpowszechnianiem świątecznej radości, chyba że odbiorca wyraźnie sprzeciwi się otrzymywaniu materiałów marketingowych od tej firmy".
Niewiele radzi jednak, aby trzymać się z dala od wszelkich kartek z życzeniami w Internecie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, ponieważ prawdopodobnie należą one do kategorii marketingu.
"Inne zasady miałyby zastosowanie do wysyłania czegokolwiek, co jest uważane za marketing przez e-mail - co może uniemożliwić wysyłanie e-kartek świątecznych - ale kto i tak lubi je otrzymywać?
Powiązane artykuły, które mogą Ci się spodobać
Priorytetowe zadania biurowe przed PKBR dla pracowników
UK Małe przedsiębiorstwa przygotuj się na świąteczną sprzedaż internetową
Słabe zarządzanie dokumentami Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach pracy